مجله ماشین 20

اخبار تخصصی خودرو-گالری تصاویر خودرو-قیمت خودرو

مجله ماشین 20

اخبار تخصصی خودرو-گالری تصاویر خودرو-قیمت خودرو

پیوندهای روزانه

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نحوه شماره گذاری بلبرینگ ها بر چه اساسی است

کاتالوگ بلبرینگ-جدول ابعاد بلبرینگ

برای شناخت انواع بلبرینگ که تعداد بسیار زیادی هستند یکسری شماره های فنی با پسوندها و پیشوندهای مختلف وجود دارد که تمام مشخصات بلبرینگ در داخل آنها گنجانده شده است.

که با توجه به نیاز آشنایی مشتریان عزیز به صورت کامل توضیح داده شده است .
جهت شناخت شماره فنی بلبرینگ ها باید به این نکته توجه داشت که این شماره ها شامل ترکیبی از اعداد و حروف می باشد که به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند.

  • ۰
  • ۰

آشنایی و راهنمایی خرید سیستم های صوتی خودرو+تعریف RDS

راهنمای خرید سیستم صوتی ماشینقیمت سیستم صوتی حرفه ای ماشین

احتمالا تا بحال کلمه RDS یا لگوی آن بروی پنل( پخشهایی که برای بازار اروپا ساخته شده است) دیده باشید ویا اگر تابحال ندیده اید با توجه به اینکه بلاخره سیستم RDS در ایران نیز راه اندازی شد ، من بعد از این بروی پنل پخشهای تولید شده برای بازار ایران نیز شاهد لگوی RDS خواهید بود .

اما RDS چیست؟ وچگونه می تواند برای ما مفید باشد؟

RDS که مخفف RADIO DATA SYSTEM می باشد یک سرویس رادیویی است که بروی موج FM فعال می باشد که وظیفه آن ارسال اطلاعات ودیتا بروی موج FM می باشد. ساده تر بگویم هنگامیکه شما به رادیو موج FM گوش میکنید اگر دستگاه پخش شما مجهز به RDS باشد می تواند اطلاعات دیگری را هم از مرکز فرستنده دریافت کند ،اطلاعاتی که شامل نوشته های متنی (مثل انواع پیامهای ترافیکی یا اطلاعات برنامه در حال پخش وغیره….) یا بوقها وآلارمهای هشدار دهنده می باشد.

  • ۰
  • ۰

آموزش نحوه عیب یابی خودرو از روی صدای موتور

عیب یابی خودرو از روی صدای موتور

عیب یابی موتور از صدای موتور ،علت صدای زیاد موتور پراید ،علت صدای زیاد موتور ماشین ،صدای تق تق موتور ماشین

عیب یابی موتور از روی صدا یکی از چندین روشی ست که در اروپا استفاده میشود و در حال حاضر شرکت های بزرگ خودروسازی، کارشناسانشون رو با برگزاری کلاس آموزشی انواع روشهای عیب یابی، تربیت میکنند.

یاتاقان زدن که به اصطلاح عموم گفته میشود. پدیده‌ای است که توام با صدا و افت فشار روغن موتور همراه است.
فاصله ی استاندارد بین یاتاقان و میلنگ (چه در لنگ ثابت و چه در لنگ متحرک) در هر موتوری متفاوت است، اما به عدد این فاصله بین ۵ تا ۸ صدم mm متغیر ه

  • ۰
  • ۰

دلایل اصلی روغن‌ سوزی موتور خودرو+نحوه تشخیص روغن سوزی

رفع روغن سوزی موتور-هزینه تعمیر روغن سوزی 206

اصطلاح روغن‌سوزی ازجمله واژه‌هایی است که به‌ویژه در خودروهایی با کارکرد بالا می‌شنویم. روغن‌سوزی موتور به‌طورکلی به معنای آن است که روغن‌موتور به محفظه احتراق راه پیدا می‌کند و به این دلیل در مجاورت با گرمای زیاد موتور می‌سوزد که درنهایت منجر به کاهش سطح روغن‌موتور و بروز پدیده روغن‌سوزی می‌شود.

روغن‌سوزی در موتور دلایل گوناگونی دارد اما دلیل اصلی روغن‌سوزی در موتور ناشی از خرابی رینگ‌های پیستون است که باعث می‌شود روغن موجود در سطح سیلندر، در زمان حرکت رو به پایین پیستون به‌طور کامل از جداره پیستون پاک نشود و در زمان احتراق با مخلوط سوخت و هوا ترکیب شده و می‌سوزد.

  • ۰
  • ۰

آلارم سرعت چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

آلارم سرعت خودرو-آلارم سرعت ال90
آلارم سرعت پراید-آلارم سرعت 206-آلارم سرعت

آلارم سرعت

این سیستم زمانی که سرعت خودرو شما وقتی که از محدوده ای که برایش مشخص کرده اید تجاوز کند با صدای بوق هشدار می دهد.

*مزایا

جلوگیری از تخطی ناخواسته از سرعت مجاز در بزرگراهها

جلوگیری از تمرکز مداوم روی کیلومترسنج

  • ۰
  • ۰

ترمز دیسکی خنک شونده چیست و عملکرد آن چگونه است

ترمز دیسکی خنک شونده

ترمز دیسکی خنک شونده (2)

قیمت دیسک ترمز سمند-انواع دیسک ترمز

این نوع از دیسک های ترمز را دیسک هوا خنک یا خنک شونده با هوا گویند .

زیرا قابلیتی برای این نوع از سیستم ها طراحی گردیده است که به راحتی بعد از ترمز گیری و در صورت حرکت خودرو ، می توانند ، کمی از گرمای خود را با مکانیزمی که برای حرکت هوا در اطراف آن ها تعبیه گردیده است ، خود به خود خنک شده و از گرمای دیسک و کالیبر ترمز بکاهند.

این عمل باعث این گردیده است که خودرو دارای این قابلیت باشد که فواصل بیشتری را بدون نیاز به توقف برای خنک شدن دیسک ترمز ، طی نماید .

  • ۰
  • ۰

آموزش روش های ساده برای کاهش مصرف سوخت و بنزین ماشین

کاهش مصرف سوخت خودرو

کاهش مصرف سوخت (4)

کاهش مصرف سوخت پژو 405-کاهش مصرف سوخت پراید

ترفند های ساده و موثر برای کاهش مصرف سوخت خودرو

کاهش مصرف سوخت علاوه بر اینکه باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود. می‌تواند هزینه‌های شما را نیز کم کند. امروزه با بالا رفتن سرسام آور هزینه‌ها باید به فکر چاره و صرفه جویی باشیم تا بتوانیم برنامه بهتری برای اجرای زندگی خود داشته باشیم.
 سعی کنید خودروی‌تان را از هرگونه وسایل غیر ضروری خالی کنید. تقریبا هر ۵۰ کیلو گرم وزن اضافه می‌تواند ۱ الی ۲ درصد مصرف سوخت را بالا ببرد با نگاه کردن به صندوق عقب خودرو مطمئن شوید که بار اضافی و غیر ضروری در آن وجود نداشته باشد. هر چقدر ماشین‌تان سبک‌تر باشد، مصرف سوخت آن کمتر شده و در نتیجه هزینه‌های شما نیز کاهش می‌یابد.
 راه‌های مختلفی برای کاهش مصرف سوخت وجود دارد. شما می‌توانید با تغییر برخی عادت‌ها در هنگام رانندگی باعث کاهش مصرف سوخت شوید. البته با در نظر گرفتن و اجرای راهنمای نگهداری خودرو نیز می‌توانید مصرف سوخت خودرو را تا حد قابل توجه‌ای کاهش دهید.
کاهش مصرف سوخت علاوه بر اینکه باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود. می‌تواند هزینه‌های شما را نیز کم کند. امروزه با بالا رفتن سرسام آور هزینه‌ها باید به فکر چاره و صرفه جویی باشیم تا بتوانیم برنامه بهتری برای اجرای زندگی خود داشته باشیم. با بالا رفتن قیمت سوخت، همه کسانی که با خودروی شخصی رفت و آمد می‌کنند، به فکر کم کردن مصرف سوخت خودروی خود برای کاهش هزینه‌ها هستند. حال این سوال پیش می‌آید؛ آیا راهی برای کم کردن مصرف سوخت خودروی ما وجود دارد؟ در ادامه این مطلب شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که با پیروی از آن می‌توانید مصرف سوخت خودروی خود را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهید، نکاتی که بعضا به چشم هم نمی‌آید. اگر قصد کاهش مصرف سوخت را دارید، باید در مورد چگونگی رانندگی کردن برای کاهش مصرف سوخت و مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو اطلاعات کافی داشته باشید. دانستن چنین نکاتی به شما کمک می‌کند تا مصرف سوخت خود را کاهش داده و با کم شدن مصرف سوخت، هزینه‌ها نیز خود به خود کاهش می‌یابد.
  • ۰
  • ۰

معرفی کامل و مشخصات فنی هیوندای i30 استیشن+عکس و فیلم

i30 2017 قیمت-هیوندا i30 2016

در این بخش از مجله خودرو شما رو با هیوندای i30 مدل 2017 آشنا میکنیم و سعی کردیم همه موارد فنی و مشخصات این خودروی زیبا را به سمع و نظر شما برسانیم.با امید به اینکه بتوانیم رضایت شما عزیزان را جلب نماییم.

مدل ۲۰۱۷ از نسخه تورر هیوندای i30 به عنوان یکی از معقول‌ترین خودروهای موجود در بازار برای علاقه‌مندان سفر و خانواده‌های پرجمعیت، اکنون پیش روی شماست.